söndag 2 september 2012

Multisport

Idag åt hela familjen tidig frukost för att sedan ge oss iväg till den månatliga tävlingen som anordnas av den lokala multisportklubben. Sannas knä hindrade henne från att delta idag, men övriga familjen ställde upp.


Under sommaren är tävlingen ett triathlon med simning, cykling och löpning. Nu på vintern är simningen utbytt mot löpning, så det blir ett duathlon istället.
Viggo var först ut i familjen. Han deltog i yngsta åldersklassen. Pappa fick springa bredvid.






Det var lite jobbigt, men som tur var fick man saft och chokladbit när man gick i mål.


Jag och Emma ställde upp i vuxenklassen. Det var 2,5 km löpning, 10 km cykling och sedan löpning igen. Vi genomförde loppet tillsammans och kom faktiskt sist. Men kul var det, och vi skall definitivt göra om det nästa månad.

För att komplettera multisportandet tog vi en tur till simhallen på eftermiddagen. Sanna och Viggo badade medan jag fräschade upp mina dykfärdigheter tillsammans med min arbetskamrat Lee. Nästa helg hade jag kunnat åka på en dykresa till White Island, vulkanön här utanför kusten, men tyvärr är jag jour då, så det får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar