söndag 29 juli 2012

Emma skriver

Hey! Emma's in the house! Nej men nu är det Emma som skriver. Jag har ju börjat skolan här i Whakatane, Trident High School. Allting har gått jättebra och jag har skaffat massa nya vänner. 
Personerna här i Nya Zeeland är inte alls som personer i Sverige, det är svårt att förklara men det finns många som är jättesnälla och trevliga.

Jag har sovit över hos en kompis inatt, eller sovit och sovit vet jag inte..(hoppas inte mamma ser detta). Skolan är nästan som i high school filmerna, fast kanske inte lika mycket drama. Jag gillar skolan, lärarna är bra och vi har inte jättemycket läxor. 

Vi har varit här i Nya Zeeland 17 dagar nu och det känns verkligen som om vi har varit här i en evighet. Fast det är positivt, jag gillar det verkligen, även om det är lite kallt i huset och så. 

Det är så fint här, jag menar utsikten från mitt rum är helt otrolig, och när man går nere på stranden och bara tänker... "varför slösade jag tid på att vara i Sverige, när jag kunde spenderat tid här". Det är så roligt att jag får göra detta äventyr, det är verkligen inte många som får den möjligheten men jag fick den och det är jag tacksam över.
Men ingenting av det här skulle ha hänt om det inte vore för Anders, så det är verkligen Anders jag ska tacka för att ha gett mig chansen att få uppleva allt detta.

Jag längtar tills sommaren kommer och jag kan ha endast shorts och ett linne på mig och bara ligga och njuta på stranden! Och surfa förstås.. fast jag håller mig nog mest på stranden, med kameran och vänner!

Jaja, nu måste jag plugga, hoppas jag inte förstörde bloggen med min dåliga "skriv svenska". Förlåt om jag gjorde det och jag lovar att bara skriva inlägg IBLAND.

HEJDÅ SVERIGE! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar